Putoline Fuel Optimum 4T van Kroon-Oil 5 Liter 4 Takt alkylaatbenzine

Speciale prijs € 23,80 Normale prijs € 34,00
SKU
32290
Levertijd: Vernieuwen

Product Advies nodig?

Klik op het vraagteken

Putoline 4 takt brandstof voor de winter conservering van je motorfiets brandstofsysteem

Putoline (powered by Kroon-Oil) 4 Takt benzine zonder lastige additieven zorgt ervoor dat je brandstofsysteem van je motorfiets niet vervuild door veroudering en aantasting van de benzine.

Kroon Oil Fuel Optimum 4T is een hoogwaardige alkylaatbenzine die geschikt is voor  4-takt motorfiets benzinemotoren en ideaal voer het langer wegzetten van de motorfiets bijvoorbeeld het wegzetten in de winterstalling. Doordat de brandstof geen Bio-ethanol bevat voorkomt dit het verouderen van de brandstof waardoor er geen aantasting van de rubbers en de metaaldelen kan ontstaan. Ook biedt deze Optimum 4t ook optimale prestatie voor bijvoorbeeld kettingzagen, heggenscharen, grasmaaiers, bladblazers, frezen en bosmaaiers. Daarnaast kunt u Fuel Optimum 4T ook inzetten voor andere 4-takt aangedreven motoren van bijvoorbeeld quads, generatoren, zitmaaiers, boten en oldtimers auto's.

  • Meer dan 3 jaar houdbaar
  • Ideaal voor het aftanken voor de winterstop en het stallen
  • Probleemloze start, zelfs na lange winterstop
  • Tast het brandstofsysteem niet aan
  • Tast coating in brandstoftank niet aan
  • Tast de metaal delen van de carburateur en tank niet aan
  • Carburateur, Sproeiers, injectoren en andere brandstofdelen blijven schoon
  • Mengbaar met alle soorten andere benzinesoorten van de pomp
  • Direct te gebruiken, zonder aanpassingen te doen
  • Maakt brandstofadditieven overbodig
  • Bevat geen bio-ethanol
  • Nagenoeg vrij van schadelijke stoffen zoals Benzeen
  • Vervangt E5- en E10-benzine

Wanneer je motorfiets lang stil moet staan dankan gewone E5 en E10 benzine het brandstofsysteem aantasten. Met name carburateur motorfietsen zijn gevoelig voor aantasting van de carburateur en brandstofsproeiers, vaak al na een korte winterstop. De normale E5 en E10 brandstoffen bevatten Additieven (toevoegingen) die metalen zoals aluminium, koper en messing kunnen aantasten als de brandstof ouder wordt. Oxidatie van deze metalen slaan neer en veroorzaken verstoppingen in het brandstofsysteem. Daarnaast kan er door de gomvorming en bacteriegroei afzettingen in het brandstofsysteem komen waardoor er verstoppingen onststaan. Hierdoor start de motor niet goed meer en loopt deze vaak onregelmatig of hij start helemaal niet meer. Ook kunnen brandstofinjectiesystemen vervuild raken en daardoor minder goed injecteren en debenzinepomp vast gaan zitten door vervuiling . De motorfiets loopt dan minder mooi en gebruikt vaak meer benzine of de motor start zelf helemaal niet meer. Dit hele verhaal geldt niet alleen voor motorfietsen maar voor alle 4 takt motoren bijvoorbeeld kettingzagen, heggenscharen, grasmaaiers, bladblazers, frezen en bosmaaiers, quads, generatoren, zitmaaiers, boten en oldtimers auto's.

 
 

5 euro korting

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

en verdien korting op je volgende bestelling. Voorwaarden

© 2008-2025 MotorCorner.nl