Cordona quickshifter 237FI-PEG
Cordona 237 FI-PEG Combo Quickshifter, stand-alone automatische schakelset bestaande uit module, sensor voor BMW R-NINE-T vanaf Model jaar 2014
Vol gas elektronisch opschakelen, naadloze acceleratie - of het nu gaat om racefietsen, straatmotoren, dragbikes, skelters, cross-karts - eigenlijk alles met een sequentiële transmissie. De PQ8 genereert geen foutmelding op motoren met brandstofinjectie. De PQ8 is ontwikkeld met de nieuwste technologie en wordt ook continu geoptimaliseerd door gebruik in wereldwijde raceseries.
Functies:
- Stand-alone systeem: er zijn geen extra accessoires nodig.
- Probleemloze demontage mogelijk.
- Levering van een universele schakelstang (6 mm binnendraad). Deze moet mogelijk worden ingekort tot de juiste lengte, afhankelijk van het gebruikte voetsteunsysteem. Andere schakelstangen in verschillende lengtes verkrijgbaar, zie accessoires.
- Gebouwd op de meest geavanceerde GP-technologie en volledig geautomatiseerd met een 20 MHz CPU. Programmeren met behulp van een 2-knops systeem.
- Computer gestuurde Shift, berekent de perfecte schakeltijd voor elke individuele opschakeling. Met een selectie van 500 onderbrekingstijden wordt rekening gehouden met verschillende motorcondities, acceleratie, belasting en motortoerental, afhankelijk van de rijomstandigheden. De pauzetijd is instelbaar tussen 40-80 milliseconden.
- Simuleert een stabiele motor die naar de ECU loopt tijdens het schakelproces en maakt zo een soepel en stabiel opschakelproces mogelijk. Er worden geen foutmeldingen gegenereerd en het leidt niet tot een onbedoelde scheeftrekking of verrijking van de mengselvorming.
- Geïntegreerde "Smooth Shift" om de piekbelastingen op de transmissie en ketting te verminderen. Bovendien wordt bij het opschakelen het verlies aan tractie, zoals bij automatische MotoGP-schakelingen geminimaliseerd. Tijdens het opschakelen worden alle cilinders tegelijkertijd uitgeschakeld en wordt de tractie hersteld met behulp van een computerondersteunde reeks in combinatie met Compu Shift.
- Stevige waterdichte behuizing en hoogwaardige kabelboom. De printplaat is volledig ingegoten en voorzien van een 26-polige connector volgens luchtvaartnormen.
- Sensor van zeer hoge kwaliteit op basis van rekstrooktechnologie.
- Sensor werkt op compressie en spanning, dus ook te gebruiken voor achteruit schakelen.
- Alle functies kunnen eenvoudig direct op het circuit of op tournee worden geprogrammeerd, zonder extra apparaat met behulp van twee knoppen en het LED-display.
- Geleverd met kant-en-klare connectoren voor Denso- en Mitsubishi-bobines, die worden gebruikt in de meeste Japanse sportmotoren, evenals Triumph- en KTM-voertuigen . Voor andere bobinesystemen is de installatie niet "plug and play", maar de installatie blijft ongecompliceerd.
- Bij voertuigen met bougiebobines komt de +12V-voeding van de bobine via de rode kabel, die rechtstreeks naar de CPU van de PQ8-automaat leidt. Eenvoudige montage, omdat er geen extra kabelinstallatie voor 12V-voeding nodig is.
- Automatisch aan/uit schakelen geregeld door snelheid. Volledig instelbaar om onbedoeld uitschakelen van de motor te voorkomen door bij stationair toerental in neutraal te schakelen.
- Geluidssignaalgenerator voor akoestische feedback tijdens functietests en inbedrijfstelling. Erg handig bij installatie achter stroomlijnkappen.
- Energiebesparing, als er gedurende 60 seconden geen invoer op het PQ8-display wordt gedaan, gaat de elektronica in de energiebesparende modus. Nu geeft een knipperende stip aan dat het systeem gereed is. Zeer handig bij gebruik van een batterijpakket om de stroomonderbreker van stroom te voorzien. Het grootste deel van het energieverbruik valt op het display van de PQ8.
- Gemaakt in Zweden.