Procedure voor ombouw 35/25 kW kit met TUV certificaat
Stap voor stap: Hoe gaat het inbouwen & keuren in zijn werk?
- Na de aanschaf moet het 35 kW kit ingebouwd worden bij een motorfiets garagebedrijf. (hoeft niet via een officiële dealer)
- Vervolgens moet het TUV certificaat ondertekend en gestempeld worden door het inbouwbedrijf.
- Zorg voor een officiele factuur van de ingreep.
- Maak een afspraak bij het RDW voor een Individuele goedkeuring (IGK) via een online aanvraag https://webrta.rdw.nl/#/individuelegoedkeuringaanvragen
- Voeg bij de aanvraag een kopie van het TUV certificaat toe.
- je krijgt vervolgens een datum waarop de keuring plaatsvind in het RDW Testcentrum Lelystad
- Je gaat op die datum met de lopende motorfiets, Kenteken documenten, TUV certificaat, factuur van het inbouwbedrijf, en indien mogelijk een COC van de motorfiets (eventueel aan te vragen bij de importeur of merkdealer).
Zorg ervoor dat je weet waar het framenummer van de motorfiets zich bevind. - De kosten die het RDW rekent voor een keuring zijn afhankelijk van de tijd nodig heeft om vast te stellen dat er een 35kW kit in de motorfiets zit het TUV certificaat klopt met de voertuig gegevens. (Motorfiets mag niet harder lopen als 155 km/uur, als het kit er in zit doet hij dit ook niet). Een RDW keurmeester controleert dit op het RDW test circuit.
- Het Duitse TUV certificaat geeft aan dat er een vermogenstest is gedaan / afgegeven volgens de RDW erkende Europese vermogenstest 95/1/EG. De RDW hoeft dus geen vermogensmeting meer doen!
De kosten worden berekend aan de hand van de tijd die de RDW keurmeester met de keuring bezig is.
Dit bedrag kan variëren tussen de 300,- en de 500,- euro afhankelijk van de tijd.
Hoe beter je voorbereid bent des te lager de kosten zullen uitvallen.